گروه دارویی اپکو ، پیشرو و فراگیر
زنجان - شهرک صنعتی شماره 1
خیابان آذر جنوبی
تماس با اپکو
02432222325
دفتر تهران
02166591494
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۲ توسط جرگه 0 دیدگاه

برگزاری دوره نسخه پیچ و فروشنده آرایشی و بهداشتی

فراهم نمودن بستر کاری برای کسب مهارت‌های استاندارد در حوزه داروئی برای فراگیران و متقاضیان کار در داروخانه‌ها گذراندن دوره آموزشی تکنسین داروخانه هست که بتوانند ضمن ارائه خدمات مناسب‌تر و رعایت ضوابط و استانداردها، تحت نظارت و سازمان‌دهی متولیان خدمات شایانی انجام دهند.مسلماً برگزاری این دوره‌ها، امکان برخورداری از خدمات بهتر را فراهم نموده و با کاهش میزان خطاهای پزشکی آگاهانه و ناآگاهانه می‌تواند از بسیاری حوادث ناگوار جلوگیری نماید. یکی از گروه‌های ارائه‌دهنده این‌گونه خدمات کارکنان داروخانه می‌باشند که تحت عنوان نسخه‌پیچ مشغول به کار می‌باشند و اکثر آن‌ها فاقد تحصیلات دانشگاهی می‌باشند. بر همین اساس طرح جامع آموزش و توانمندسازی کارکنان داروخانه‌ها و متقاضیان آزاد دوره نسخه خوانی طراحی گردید. اجرای این طرح می‌تواند مزایای زیر را به دنبال داشته باشد.مهم‌ترین بخش از توانائی کار در داروخانه شناخت داروها و توانائی خواندن نسخه است فقط کسی می‌تواند نسخه پزشک را بخواند که داروها را بشناسد شخصی که بدون داشتن علم داروشناسی به سراغ خواندن نسخه برود مانند بی‌سوادی است که کتاب در دست بگیرد.

تکنسین داروخانه چیست؟

تکنسین داروخانه (Pharmacy Technician) فردی آموزش‌دیده است که عموماً وظیفه نسخه خوانی و تحویل دارو به مراجعه‌کننده را بر عهده دارد و به دکتر داروساز در ساخت دارو کمک می‌کند. تکنسین داروخانه هم با مراجعه‌کنندگان و هم با پزشک و کارکنان داروخانه در ارتباط و تعامل است، بنابراین در کنار آشنایی با علم تخصصی داروسازی، به مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی نیز نیاز دارد.

مزایای دوره تکنسین داروخانه برای بیماران :

  • به‌کارگیری افراد دارای صلاحیت و دارای اطلاعات علمی در داروخانه‌ها

    •  افزایش رضایتمندی بیماران و گیرندگان خدمات

    • بهره‌مندی بیشتر از اطلاعات موردنیاز درزمینهٔ مصرف داروها یا خطای کارکنان داروخانه

    •  کاهش احتمال خطرات ناشی از مصرف داروها یا خطای کارکنان داروخانه

    •  کاهش هزینه‌های بیمار

    • مزایای دوره تکنسین داروخانه برای مسئول داروخانه:

    •  کاهش احتمال خطاها

    •  کاهش احتمال شکایات

    •  افزایش رضایتمندی و تعداد مشتریان

    • مزایای دوره تکنسین داروخانه برای سیستم مدیریت سلامت:

    • افزایش رضایتمندی جامعه

    •  کاهش مصرف خودسرانه و بی‌رویه دارو

    •  کاهش بار ناشی از خطا

    • کاهش احتمال تخلفات

    • هدف نهایی دوره‌ی تکنسین داروخانه:

    • ارتقاء سطح سلامت جامعه

    •  افزایش رضایتمندی مراجعین به داروخانه‌ها

    •  کاهش خطاها  بهبود وضعیت توزیع و مصرف دارو

شرکت تعاونی داروسازان باهدف آموزش و تربیت ساختار منابع انسانی که یکی از مهم‌ترین بازوهای نظام دارویی می‌باشد اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش و تربیت تکنسین داروخانه  زیر نظر متخصصین این امر نموده است این دوره‌ها از دو دوره نظری و عملی تشکیل‌شده است .

سرفصل‌های دوره نظری

    • مقدمات، سرم های تزریقی

    • سرماخوردگی

    • داروهای ضد درد و ضدالتهاب

    • آنتی‌بیوتیک‌ها

    • داروهای ضد قارچ، انگل و ویروس

    • داروهای مجاری ادرار

    • داروهای اعصاب و روان

    • داروهای کاهنده چربی و قند خون

    • داروهای ضد انعقاد

    • داروهای قلبی

    • داروهای گوارش

    • داروهای هورمونی

    • داروهای چشمی و گوشی

    • داروهای تنفسی

    • داروهای پوکی استخوان

    • قوانین بیمه و اصول قیمت زنی نسخه

    • نسخه خوانی

    • داروهای هورمونی

    • داروهای نوترکیب

    • داروهای بیماری‌های خود ایمنی و داروهای پیوند

    • داروهای شیمی‌درمانی

    • داروهای رادیولوژی

    • داروهای ترکیبی

    • داروهای پوستی و فرآورده‌های آرایشی

    • مکمل‌ها

    • داروهای گیاهی

بعد از پذیرفته شدن و گذراندن دوره‌ی نظری ثبت‌نام کنندگان می‌توانند در دوره‌ی عملی نیز ثبت‌نام کنند که این دوره در دو جلسه‌ی۴ ساعته در داروخانه برگزار می‌شود .

سرفصل‌های دوره عملی

    • آشنایی با سیستم و نرم‌افزار داروخانه

    • آپدیت سیستم

    • آپدیت اطلاعات بیمه‌ای

    • نحوه ثبت و فروش

    • واردکردن نسخ بیمه‌های پایه

    • نحوه واردکردن بیمه‌های تکمیلی

    • نحوه ثبت و ورود کالا (فاکتور)

    • نحوه ثبت خروج کالا

    • نحوه جست‌وجوی اسناد

    • اطلاعات پایه‌ای اقلام داروها و کالاها

    • جستجو منشأ کالا در انبازها و موجودی

    • تحویل گرفتن نسخه، خواندن نسخه، جمع‌آوری دارو،

    •  تحویل دارو به بیمار، بسته‌بندی و برچسب زدن به داروها بر اساس نسخه،

  • تحویل اطلاعات به بیمار در مورد دارو، تداخل دارویی، نحوه مصرف و عوارض احتمالی، مدیریت و سازمان‌دهی انبار داروها، بررسی کمبود داروها، تاریخ انقضا، نحوه نگهداری (یخچالی و غیربخچالی) و … سفارش دارو و چیدن داروها در قفسه

درباره جرگه
میرا مدیر ارشد مشتری مدیفای است و او استراتژی های جستجو را برای انواع مختلف مشتری از مارک های بین المللی گرفته تا مشاغل کوچک و متوسط ​​تدوین کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *